Акумулятори. Акумулятори. Батареї
Коштовні свинцеві акумулятори по праву займають ліміти в області зберігання енергії. Вони дешеві, стійкі, витривалі, можуть мати великі струми протягом досить довгого часу і працювати у широкому температурі. Незважаючи на призначення і кількість нагромадженої енергії, хімічні процеси в них однакові. На "витривалість" акумулятора, його здатність переносити циклічні навантаження, створювати великі струми і витримувати глибокі розряди основний вплив мають конструктивні особливості.
Розрізняються такі режими використання акумуляторів:
- Буферний режим. Акумулятор з’єднується тільки як резервне джерело живлення у разі потреби, а в інший час постійно підзаряджується. Величина розрядного струму (у амперах) може досягати чисельного значення номінальної посудини (А·час), але не вважається частим глибоким розрядом.
- Циклічний режим. Акумулятори працюють протягом тривалого часу з досягненням глибокого розряду, а потім встановлюють на зарядку. Величина розрядного струму в 5...10 разів меншого значення номінальної посудини.
- Змішаний режим. Мета акумулятора — створити великий струм за короткий час, після чого проводиться підзарядка акумулятора. Цей процес періодично повторюється, але з неглибоким розрядом (не більше 30 відсотків від посудини). Величина розрядного струму перевищує загальне значення посудини в 3...5 разів.
- Стаціонарні акумулятори. Виготовляють з поверхневими, стержними намазними або панцирними електродами. Хоча поверхневі електроди мають меншу ємкість, вони забезпечують максимальний термін експлуатації (до 25 років). Ось як вони використовуються у таких сферах:
- системи сигналізації;
- Медичне обладнання;
- джерела безперебійного харчування.
- Система автономного харчування на базі сонячної або вітряної енергії.
- Система живлення на електростанціях для згладжування напруженості та запобігання аварійним ситуаціям.
- Тягові акумулятори. Найпоширенішим методом харчування є електротранспорт, і, щоб запобігти соненню електродів, вони використовують лише панцирні електроди. Області використання:
- вантажний електротранспорт (вантажувачі, штабелери, електроози);
- пасажирський електротранспорт (гольф-кари, електромобілі);
- Системна система живлення з циклічним режимом роботи (телемунікаційні станції, корабельні системи);
- Особистий і службовий транспорт спеціального призначення (інвалідні коляски, поломічні машини і дри).
- Стартерні акумулятори. Як видно з назви, Запуск двигунів внутрішнього згорання. Оскільки найвагомішим є величина пускового струму, ці акумулятори використовують плоскі намазні пластини близького розташування протилежних електродів. Окрім автомобілів, старі акумулятори іноді використовують для живлення стаціонарних установок — як дешеву заміну тяговим або стаціонарним. Однак слід пам’ятати, що їхній циклічний ресурс невеликий (до 500 циклів) і вони не виносять глибоких розрядів (більше 30 відсотків).